5 beneficii ale meditației zilnice

Meditația poate fi definită ca fiind practica în care o persoană folosește o tehnică precum, focusarea minții asupra unui obiect, activități sau a unui gând, pentru a-și echilibra și a-și “curăța” mintea de gândurile inutile. 

Sunt foarte multe lucruri pe care noi nu le putem controla sau înțelege în acest univers, dar există și lucruri pentru care ne putem asuma responsabilitatea și pe care le putem transforma în mai bine, precum gândurile și starea noastră de spirit. 

Cum se practică meditația, cum funcționează și care sunt beneficiile ei?  Dacă îți pui una din aceste întrebări, atunci răspunsurile se află în următoarea parte a acestui articol.

Exercițiu – Meditație

Dacă ai la îndemână un laptop sau telefon, alege-ți o melodia lentă, fără cuvinte, care îți oferă o stare de liniște ( de exemplu: Pachelbel – Canon In D Major). 

Așează-te în poziția lotus, cu spatele drept și așează-ți mână stângă cu palma în sus, pe genunchiul stâng, iar mâna dreaptă tot cu palma în sus, pe genunchiul drept. Închide ochii și focusează-ți atenția asupra respirației. Inspiră și expiră adanc… trage aer în piept și simte cum îți trece aerul prin tot corpul până în burtă, iar mai apoi expiră. Continuă să faci asta pe parcursul întregii meditații. De fiecare dată când mintea își mută atenția de pe respirație, și tu conștientizezi acest lucru, adu-ți atenția din nou asupra ei. Fă asta timp de 5-10 minute și apoi deschide ușor ochii. Notează-ți sentimentele sau trăirile pe o foaie de hartie sau în jurnal.

Repetă această meditație zilnic, și observă cum tot mai puține gânduri încearcă să intervină și te concentrezi tot mai ușor asupra respirației. 

Beneficiile poate nu o să fie vizibile după ce practici prima sau a doua meditație, însă dacă ești perseverent și meditezi zilnic măcar 5-10 minute, nu va dura mult până vei culege roadele.

Iată 5 dintre cele mai importante beneficii ale meditatiei, pe care le-am simțit și le-am observat personal.

1. Stresul poate fi redus

Dacă ești la serviciu și simți că ești stresat sau că nu îți găsești echilibrul și pacea în acel moment, ia-ți 10 minute pauză și fă meditația de mai sus. Vei simți cum corpul și mintea ți se liniștesc și nivelul de stres scade treptat.  

2.  Poți trăi în prezent

Oare ți se întâmplă uneori să citești o carte și dintr-o dată îți dai seama că nu știi ce ai citit în ultimele 5 minute? Sau ți se întâmplă să povestești cu cineva și după un timp să realizezi că de fapt gândul tău e în altă parte și că nu ai auzit ce vorbea cel de lângă tine? 

Ei bine, practica meditației zilnice, te poate ajuta să ajungi în acel moment în care să poți fi mereu concentrat pe un singur lucru o dată, ceea ce o să ducă la reușita de a trăi mereu în prezent și conștient de faptele tale. 

3.  Poți scăpa de iluzii 

De multe ori se întâmplă ca noi să ne regăsim în drame și în situații pe care ni le creăm singuri și ajungem să suferim de fapt din iluziile imaginate. De exemplu, începi să îți faci griji pentru un lucru care nu s-a întâmplat încă și poate nici nu o să se întâmple.  

Prin meditație, poți scăpa de asemenea gânduri și frici care sunt inutile. 

4. Vei avea mai mult control asupra emoţiilor tale

Înveți să te asculți mai bine, să îți observi gândurile și intuiția și astfel înveți să ai autocontrol. O să intri într-un circuit energetic mai pozitiv, eliminând emoțiile “bolnave” și ajungi să trăiești o viață pozitivă și fericită. 

5.  E ușor de practicat și funcționează 

Meditația e o practică gratis și poate fi practicată ușor, oriunde… în drum spre job, când stai în pat, la birou, în parc, etc. 

Este demonstrat și științific că meditația are efecte benefice asupra corpului și a minții. Poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale, la construirea unui sistem imunitar mai puternic și la depășirea obstacolelor cu o mai mare ușurință. 

Am pregătit pentru tine și o provocare și anume “21 de zile de meditație”. În această provocare, după cum îi spune și titlul, este vorba de a medita zilnic pentru 21 de zile. Puțin mai jos poți descărca un calendar cu 21 de zile, în care îți poți ține evidența provocării. Acceptă provocarea și o să observi cât de bine o să te simți după cele 21 de zile.  

Descarcă aici calendarul “21 de zile de meditație“.

Te aștept să îmi lași un comentariu mai jos în care să îmi spui dacă accepți provocarea, iar după terminarea provocării să îmi spui ce impact a avut aceasta asupra ta.

Zile zen, cu bucurie, pace si iubire!

Leave a Comment: