ZenFest
Ajută-ne să împrăștiem iubire. Distribuie articolul în social media.

3 exerciții simple pentru a fi mai prezent zi de zi

Ți s-a întâmplat vreodată să începi să citești o carte și după ce ai citit o pagină să îți dai seama că nu știi ce ai citit? Ți s-a întâmplat să pleci de acasă grăbit și să te întorci pentru că nu erai sigur că ai încuiat ușa? Sau oare ți s-a întâmplat să vorbești cu cineva și după câteva minute să realizezi că nu ai auzit ce ți-a povestit?Dacă te regăsești în cel puțin una din întâmplările de mai sus, înseamnă că nu trăiești în totalitate în prezent și înseamnă că acest articol este pentru tine.

De multe ori ne apucăm să facem un lucru și fizic suntem aici, dar mintea zboară în diferite direcții, “furându-ți” focus-ul de pe ceea ce faci de fapt.

Pentru că le dăm voie gândurilor să călătorească pe unde vor ele, acestea ajung să ne controleze și sa ne distragă de la ce e cu adevărat important în viata noastră.

Cum să fiu prezent aici și acum?

Există diferite metode pentru a învăța să trăim în momentul prezent și pentru a reuși să ajungem la libertatea minții. Pentru a reuși să trăim în cea mai mare parte din timp în prezent, este nevoie să lucrăm la noi și la mintea noastră.

Mai jos îți voi prezenta 3 exerciții care să te ajute la conștientizarea momentului prezent.

Exercițiul 1 – Focalizează-ți atenția asupra corpului

Una din metodele benefice este aceea de a-ți focaliza atenția pe corp. De ce? Corpul fizic este mereu în prezent, el nu poate exista în trecut și nici în viitor, el este mereu aici și acum. Dacă te concentrezi asupra corpului, atunci îți contopești mintea cu el și inevitabil te afli în prezent.

De fiecare dată când conștientizezi că mintea este din nou în altă parte, revino cu atenția la corp și încearcă să te concentrezi cât mai mult timp pe acesta. Simte bătăile inimii. Privește-ți mâinile și conștientizează-le. Devino una cu respirația și cu corpul tău.

La început o să fie greu să stai foarte mult timp în conștientizarea corpului, dar cu timpul și prin exercițiu o să devină o obișnuință.

Exercițiul 2 – Meditează

Scopul principal al meditație este acela, de a-ți liniști mintea și de a putea exista în prezent fără gânduri și fără griji.

Închide ochii și observă-ți respirația. Nu încerca să o controlezi, doar observ-o. Imaginează-ți cum inhalezi o lumină albă pură care îți inundă întreg corpul și se îndreaptă spre minte. Imaginează-ți cum îți curăță toate gândurile și îți instalează starea de pace, liniște și libertate a minții. Ești aici și acum. Bucură-te de fiecare celulă din corpul tău și fii recunoscător pentru că poți fii aici.

Dacă mintea pleacă din nou în diferite direcții, adu-o cu iubire din nou în prezent.

Când te simți pregătit deschide ochii.

Fă acest exercițiu de fiecare dată când mintea îți este gălăgioasă sau distrasă.

Aici poți găsi mai multe detalii despre beneficiile meditației.

Exercițiul 3 – Relaxează-te

Este indicat să practici acest exercițiu înainte de culcare, pentru că ajută și la calitatea somnului.

Întinde-te în pat, pe spate și închide ochii. Acum focalizează-ți atenția, pe rând,  asupra degetelor de la piciorul stâng, asupra tălpii, a călcâiului și urcă încet spre gambă, genunchi, coapsă. Acum continuă cu piciorul drept. Urcă de-a lungul spatelui până ajungi cu atenția în creștetul capului. După ce ai focalizat atenția pe o părticică din corp, încearcă să nu o mai miști, până ajungi să nu îți mai miști întregul corp. Acum, ești în relaxarea totală a corpului și a minții. Rămâi nemișcat cât te simți bine și apoi începe să îți miști ușor degetele, mâinile, picioarele, până când simți că te-ai “trezit”.

Acest exercițiu te ajută să îți îndrepți atenția pe momentul prezent și ajută și la îmbunătățirea somnului. De multe ori poate duce chiar la somn, înainte de terminarea exercițiului.

Practică aceste exerciții de fiecare dată când ai ocazia și bucură-te de fiecare moment, fiind prezent. Astfel vei reduce acele momente de “pierdere în spațiu” și vei putea să savurezi fiecare lucru la adevărata lui valoare.

Te invit să îmi povestești despre călătoria ta înspre aici și acum, în secțiunea de comentarii de mai jos. 🙂

Cãrți recomandate:

“Puterea prezentului” – Eckhart Tolle
“Un pãmânt nou” – Eckhart Tolle

Leave a Comment: