ZenFest
Ajută-ne să împrăștiem iubire. Distribuie articolul în social media.

5 beneficii ale meditației zilnice

Ai timp să meditezi 5 minute zilnic?

Dacă răspunsul e nu, atunci meditează o oră 

Meditația poate fi definită ca fiind practica în care o persoană folosește o tehnică precum, focusarea minții asupra unui obiect, activități sau a unui gând, pentru a-și echilibra și a-și “curăța” mintea de gândurile inutile.

Sunt foarte multe lucruri pe care noi nu le putem controla sau înțelege în acest univers, dar există și lucruri pentru care ne putem asuma responsabilitatea și pe care le putem transforma în mai bine. Din această categorie fac parte gândurile și starea noastră de spirit.

Cum se practică meditația, cum funcționează și care sunt beneficiile ei?  Dacă îți pui una din aceste întrebări, atunci răspunsurile se află în următoarea parte a acestui articol.

Exercițiu – Meditație

Dacă ai la îndemână un laptop sau telefon, alege-ți o melodie lentă, fără versuri, care îți dă ție o stare de liniște ( de exemplu: Pachelbel – Canon In D Major).

Așează-te în poziția lotus, cu spatele drept și așează-ți mână stânga cu palma în sus, pe genunchiul stâng, iar mâna dreaptă tot cu palma în sus, pe genunchiul drept. Închide ochii și focusează-ți atenția asupra respirației. Inspiră și expiră adânc… trage aer în piept și simte cum îți trece aerul prin tot corpul până în burtă, iar mai apoi expiră. Continuă să faci asta pe parcursul întregii meditații. De fiecare dată când mintea își mută atenția de pe respirație și tu conștientizezi acest lucru, adu-ți atenția din nou asupra ei. Fă asta timp de 5-10 minute și apoi deschide ușor ochii. Notează-ți sentimentele sau trăirile pe o foaie de hârtie, in jurnal sau pe materialul ce il găsești atașat mai jos.  

Repetă această meditație zilnic și observă cum tot mai puține gânduri încearcă să intervină și cum începi să te concentrezi tot mai ușor asupra respirației.

Beneficiile poate nu vor fi vizibile după ce practici prima sau a doua meditație, însă dacă ești perseverent și meditezi zilnic măcar 5-10 minute, vor apărea și acestea.

Mai jos o să enumăr 5 dintre beneficiile pe care le-am simțit și le-am observat personal în urma practicării meditației.

  1. Stresul poate fi redus

Dacă ești la serviciu și simți că ești stresat sau că nu îți găsești echilibrul și pacea în acel moment, ia-ți 10 minute pauză și fă meditația de mai sus. Vei simți cum corpul și mintea ți se liniștesc și nivelul de stres scade treptat.  

  1.  Poți trăi în prezent

Oare nu ți se întâmplă uneori să citești o carte și dintr-o dată îți dai seama că nu știi ce ai citit în ultimele 5 minute? Sau nu ți se întâmplă să povestești cu cineva și după un timp să realizezi că de fapt gândul tău e în altă parte și că nu ai auzit ce vorbea cel de lângă tine?

Ei bine, practica meditației zilnice, te poate ajuta să ajungi în acel moment în care să poți fi mereu focusat pe un singur lucru o dată, ceea ce o să ducă la reușita de a trăi mereu în prezent și conștient de faptele tale.

  1.  Poți scăpa de iluzii

De multe ori se întâmplă ca noi să ne regăsim în drame și în situații pe care ni le creăm singuri și ajungem să suferim de fapt din iluziile în care trăim. De exemplu, începi să îți faci griji pentru un lucru care nu s-a întâmplat încă și poate nici nu o să se întâmple.  

Prin meditație, poți scăpa de asemenea gânduri și frici care sunt inutile.

  1. Vei avea mai mult control asupra emoţiilor tale

Înveți să te asculți mai bine, să îți observi gândurile și intuiția și astfel înveți să ai autocontrol. O să intri într-un circuit energetic mai pozitiv, eliminând emoțiile “bolnave” și ajungi să trăiești o viață pozitivă și fericită.

  1.  E ușor de practicat și funcționează

Meditația e o practică gratis și poate fi practicată ușor, oriunde… în drum spre job, când stai în pat, la birou, în parc, etc.

Este demonstrat științific că meditația are efecte benefice asupra corpului și a minții. Poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale, la construirea unui sistem imunitar mai puternic și la depășirea obstacolelor cu o mai mare ușurință.

Am pregătit pentru tine și o provocare și anume “21 de zile de meditație”. În această provocare, după cum îi spune și titlul, este vorba de a medita zilnic pentru 21 de zile. Descărcă calendarul cu 21 de zile în care îți poți ține evidența provocării. Acceptă provocarea și o să observi cât de bine o să te simți după cele 21 de zile.  

Te aștept să îmi lași un comentariu mai jos în care să îmi spui dacă accepți provocarea, iar după terminarea provocării să îmi spui ce impact a avut aceasta asupra ta. Enjoy!

 

Leave a Comment: