ZenFest
Ajută-ne să împrăștiem iubire. Distribuie articolul în social media.

3 reţete de lapte vegan, uşor de preparat

Ești vegan, intolerant la lactoză sau pur și simplu poftești la un lapte gustos, proaspăt și sănătos? Încearcă rețetele de mai jos și savurează din plin gustul minunat și pur al laptelui natural.
Laptele cumpărat din comerț poate conține ingrediente artificiale și conservanți, astfel încât vă recomand să eliminați, sau cel puțin să alternați laptele din comerț cu cel făcut acasă.
Toate aceste rețete pot fi făcute fără o mașină de lapte de soia și cu costuri minime.

  1. Lapte de migdale (descarcă rețeta)

Laptele de migdale este o băutură făcută din migdale măcinate și apă. Este o alternativă populară pe bază de plante pentru laptele de vacă și are foarte multe beneficii (aici vine link la următorul articol care e despre beneficiile migdalelor ).

Acest lapte vegan minunat este făcut prin pulverizarea amănunțită a migdalelor și este unul din cele mai consumate tipuri de lapte vegan.

Ingrediente:

  • 1  ceașcă (112 g) de migdale crude
  • 5 cești (1200 ml) de apă filtrată (mai puțină pentru a obține un rezultat mai dens, mai multă apă pentru a obține un rezultat mai lichid)
  • foarte puțină sare de mare
  • opțional: 1 lingură de extract de vanilie sau 1 bob de vanilie, răzuit
  • opțional: 2 lingurițe (10 g) de pulbere de cacao pentru “lapte de ciocolată”
  • opțional: după gust sirop de agave

Mod de preparare
Lasă semințele de migdale peste noapte în apă rece la înmuiat (sau lasă-le 1-2 ore în apă foarte fierbinte).
Scurge, clătește și cojește migdalele.
Pune migdalele, apa și sarea în blender și amestecă pană când conținutul devine cremos și neted. Lasă cel puțin 1-2 minute în blender la viteză mare. Adaugă ingredientele opționale (dacă dorești) și mai amestecă-l câteva secunde în blender.
Strecoară laptele printr-un tifon sau o sită foarte, foarte fină.
Depozitează-l într-un borcan sau într-o sticlă acoperită și lasă-l la rece. Se va păstra timp de până la câteva zile, deși cel mai bine este să fie savurat când este încă proaspăt.
Agită-l bine înainte de a bea, deoarece tinde să se despartă.

  1. Lapte de caju  (descarcă rețeta)

Nucile de caju au foarte multe beneficii (aici vine link la următorul articol care e despre beneficiile semințelor de caju). pentru corpul uman. Acestea sunt bogate în magneziu și potasiu. Ambele minerale sunt utile pentru menținerea tensiunii arteriale sub control, precum și pentru menținerea funcționalității mușchilor, mai ales inima.

Ingrediente:

  • 1 ceașcă (112 g) de migdale crude
  • 5 cești (1200 ml) de apă filtrată (mai puțină pentru a obține un rezultat mai dens, mai multă apă pentru a obține un rezultat mai lichid)
  • foarte puțină sare de mare
  • opțional: 1 lingură de extract de vanilie sau un bob de vanilie, răzuit
  • opțional: 1 vârf de cuțit de scorțișoară măcinată
  • opțional: după gust sirop de agave

Mod de preparare
Lasă semințele de caju peste noapte în apă rece la înmuiat (sau lasă-le 1-2 ore în apă foarte fierbinte).
Scurge și clătește semințele de caju.
Pune semințele, apa și sarea în blender și amestecă pană când conținutul devine cremos și neted. Lasă cel puțin 1-2 minute în blender la viteză mare. Adaugă ingredientele opționale (dacă dorești) și mai amestecă-l câteva secunde în blender.
Strecoară laptele printr-un tifon sau o sită foarte, foarte fină.
Depozitează-l într-un borcan sau într-o sticlă acoperită și pune-l la rece. Va păstra timp de pană la câteva zile, deși cel mai bine este să fie savurat când este încă proaspăt.
Agită-l bine înainte de a bea, deoarece tinde să se despartă.

       3. Lapte de cocos  (descarcă rețeta)
Laptele de cocos mai este numit și “lichidul miracol”, deoarece ajută la întărirea sistemul imunitar, al organismului și de la prevenirea bolilor.  Laptele de nucă de cocos, împreună cu nuca de cocos și apa de nucă de cocos sunt printre cele mai sănătoase alimente din lume. Mai multe detalii despre beneficiile nucilor de cocos și a acestui lapte găsiți aici. (aici vine link la următorul articol care e despre beneficiile nucilor de cocos ).
Dacă vă place aroma de nucă de cocos, trebuie să încercați cu siguranță acest lapte cremos.

Ingrediente:

  • 1 ceașcă (200 g) migdale crude
  • 4 cești (800 g) apă filtrată (mai puțină pentru a obține un rezultat mai dens, mai multă apă pentru a obține un rezultat mai lichid)
  • foarte puțină sare de mare
  • opțional: după gust sirop de agave

Mod de preparare
Se sparge nuca de cocos și se scoate miezul din interior.
Pune miezul, apa și sarea în blender și amestecă pană când conținutul devine cremos și neted. Lasă cel puțin 1-2 minute în blender la viteză mare. Adaugă ingredientele opționale (dacă dorești) și mai amestecă-l câteva secunde în blender.
Strecoară printr-un tifon sau o sită foarte, foarte fină laptele.
Pune laptele într-un borcan sau într-o sticlă acoperită și pune-l la rece. Va păstra timp de pană la câteva zile, deși cel mai bine este să fie savurat când este încă proaspăt. Agitați bine înainte de a bea, deoarece tinde să se despartă.

Dacă ți-a plăcut acest articol și îți dorești să fii mereu la curent cu cele mai noi informații despre cum să ai o viață echilibrată și sănătoasă, abonează-te mai jos la newsletter-ul zen 🙂

Leave a Comment: